(Farsi) دیوید مکنزی اگیلوی پدر تبلیغات نوین (Farsi) اشخاص موفق در تبلیغات

(Farsi)

 دیوید مکنزی اگیلوی در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۱۱ در بریتانیا متولد شد. او از برترین مدیران تبلیغاتی در آن زمان بوده است. در سال ۱۹۶۲ مجله تایم به او لقب جادوگر تبلیغات را داد و وی را پدر تبلیغات مدرن نامید.

 

او تحصیلات خود را در کالج فتس در ادینبرگ شروع کرد و پس از آن به دانشگاه آکسفورد رفت ولی هیچ گاه تحصیلات خود را نتوانست به اتمام برساند. پس از رها کردن تحصیل به هتلی در فرانسه رفت و در آشپزخانه آن شروع به کار کرد. فشار کار در آنجا باعث شد تا قید کار خود را بزند و به انگلیس برگردد و خانه به خانه شروع به فروش اجاق گاز کرد. در سال ۱۹۳۵ که کار وی تا حدودی رونق گرفته بود یک راهنمای فروش اجاق گاز نوشت که بعدها مجله معتبر فورچون این نوشته را به عنوان بهترین راهنمای فروش اجاق گاز تاریخ معرفی کرد.

 

دیوید مکنزی مغازه ای در خیابان مدیسون امریکا افتتاح کرد، او بعد از ۵ سال به شخصیت برجسته خیابان مدیسون تبدیل شد و بعدها لقب « پادشاه خیابان مدیسون » را به واسطه موفقیت در فروش به دست آورد.

 

او در ۳۶ سالگی به صورت حرفه ای وارد تبلیغات شد، آن زمان در امریکا زندگی می کرد. بعدها او در مصاحباتش گفته بود: امید زیادی به استخدام در شرکتی نداشتم زیرا در سن ۳۶ سالگی یک مردی که دانشگاه را رها کرده بود و جز آشپزی، فروشندگی و کشاورزی کار دیگری نکرده بود را در شرکتی استخدام نمی کردند. بعد از تلاش برای استخدام در یک شرکت می توان نتیجه گیری کرد که او غرور را کنار گذاشت و با واقعیت زندگی خود برای پیشرفت تلاش کرد و تا به نتیجه نرسیدن دست از تلاش بر نداشت.

 

او در سال ۱۹۴۸ شرکت تبلیغاتی خود یعنی شرکت اگلیوی و ماثر را افتتاح کرد و امروزه بیش از ۷ دهه از افتتاح آن می گذرد. این شرکت سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در دنیا در حال فعالیت است این شرکت بیش از هجده هزار کارمند در صد و بیست کشور جهان و چهارصد و پنجاه دفتر مختلف دارد. شرکت او در بیست سال اول پیشرفت فوق العاده ای داشت به طوری که تبلیغات شرکت های بزرگی همچون رولزرویس و آمریکن اکپرس را بر عهده گرفت. او کمپین تبلیغاتی رولزرویس را با جمله «با سرعت 60 مایل در ساعت، تنها صدایی که در اتاق مدل جدید رولزرویس می شنوید، صدای ساعت الکتریکی آن است» اجرا کرد و افراد را به طرز خارق العاده ای جذب این برند معروف و لوکس کرد.

 

او در سال ۱۹۷۳ تصمیم به بازنشتگی گرفت و به فرانسه رفت. ولی حتی بعد از بازنشستگی تعامل با شرکت خود را ادامه داد، مکاتبات او به حدی زیاد بود که دفتر پستی نزدیک محل سکونت او رونق چشمگیری گرفت. کمتر از ده سال بعد، او ریاست شرکتی را در هندوستان قبول کرد و ۳ سال بعد مدیر موقت آن شرکت در فرانسه شد.

 

اعتراف های یک تبلیغاتچی، رازهای تبلیغات و بیوگرافی از پر فروش ترین کتابهای دیوید اگیلوی می باشد که خلاصه ای از کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی را در مقاله های پیش برای شما قرار داده ایم.

 

«چیزی که باعث می شود مصرف کننده خرید کند (یا نه) محتوای تبلیغات شماست نه شکل ظاهری آن »معروف ترین سخنی است که از دیوید اگیلوی، پدر تبلیغات نوین به جای مانده است.

Back
Nestle
I love Faradid