William “Bill” Bernbach Most Creative People in Advertising

(Farsi)

ویلیام برن باخ یکی از بزرگان تبلیغات در دنیاست که در این زمینه صاحب سبک بوده است
وی در سال ۱۹۱۱ متولد و در سال ۱۹۸۲ چشم از جهان فروبست

حرفه وی در ابتدا نوشتن متن برای سخنرانی افراد مشهور و مقامات دولتی امریکا بود و مدتی هم متون دانشنامه بریتانیکا را می نوشت. همین تجربه در نویسندگی کمک شایانی به موفقیت او در صنعت تبلیغات شد.برن باخ و دو شریکش یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در دنیا را به نام Doyle Dane Bernbach Advertising Agency که بطور مخفف DDB در دنیا مشهور است را تاسیس کردند.
وی درباره جذب افراد برای حرفه تبلیغات می گوید: کسانی که به صورت یکنواخت و ماشینی و خیلی حرفه ای کارهایشان را دنبال می کنند، در حرفه تبلیغات به مشکل برمی خورند. در تبلیغات افرادی موفق هستند که ایده های جذاب و دیدگاههای نو دارند، این افراد را باید از جاهای مختلف دستچین کرد. هیچ فرمولی در دنیا نمی یابید که با آن بتوان به فردی آموخت که نویسنده و ایده پرداز خوبی باشد.
نویسنده و ایده پرداز های موفق می بایست همواره فکر کنندو در کارشان صادق باشند.
وی درباره اصولی که باید در تبلیغات رعایت شود می گوید: اولین و مهمترین اصل در تبلیغات اینست که کارتان بکر و جدید باشد. جدید و بکر بودن تنها راهی است که یک تبلیغ می تواند در رقابت با تعداد زیادی اخبار تکان دهنده که امروزه در جهان توسط کانال های خبری انتشار داده می شوند، توجه مصرف کننده را به خود جلب کندو او را به فکر کردن وادار سازد.
در عین رعایت اصول می بایست ابتکار داشت.
هر نشانه گرافیکی، هر طرح، هر نوشته، هر کلمه که شما روی کاغذ می آورید باید نکته ظریفی به پیام شما بیافزاید. عقیده برن باخ بر این بوده است که اگر آگهی شما توجه افراد را به خود جلب نکرد، شما پول و زمان شرکت خود را تلف کرده اید، در این باره او می گوید :متفاوت نبودن در تبلیغات، خودکشی محسوب می شود. همچنین پس از انجام تبلیغات مستمر و هدفمند که موجب پیروزی شما و جذب مشتری شد، اگر محصولی که آنرا تبلیغ کرده اید با محصولی که عرضه می کنید، تفاوت داشته باشد شما آنها را از خود دور می کنید زیرا افراد احساس می کنند شما آنها را با حیله مجاب به خرید کردید. آژانس تبلیغاتی که شما آنرا انتخاب می کنید، باید بتواند برتری محصولات شما را به گونه ای جذاب به مشتریان نمایش دهد و آنها را مجاب به خرید کند.
وی تحقیقی در دانشگاه هاروارد انجام داد و نتیجه آن را اینگونه بیان کرد: مردم ۸۵ درصد تبلیغات( که شما آنها را از روی دیگران تقلید می کنید) را نمی بینند، پس در تبلیغات خود از ایده های جذاب استفاده کنید تا دیده شوید.

مهمترین کمپین های تبلیغاتی برن باخ عبارتند از:

We Try Harder برای شرکت Avis Car Rental

Mikey برای شرکت Life Cereal

Think Small و The Bug برای شرکت Volkswagen

Back
Golestan Chai
Faradid is one of the bests in industry.